Jesteś 1713199 gościem na stronie.     Dzisiaj jest wtorek 19 październik 2021.

Pytania do sędziego

Zadaj pytanie.

2016-11-28

4.20 Zawodnik niewpisany do protokołu zawodów znalazł się na boisku. Jak mają postąpić sędziowie? Decyzja: Trener i kapitan mają obowiązek sprawdzić, czy wszyscy zawodnicy są wpisani do protokołu zawodów i potwierdzić ten fakt podpisując protokół przed meczem. Nieuprawniony zawodnik biorący udział w meczu musi być usunięty z boiska od razu, gdy zostanie to zauważone, a jego miejsce musi pojawić się uprawniony do tego zawodnik. Wszystkie punkty zdobyte przez ten zespół w czasie, gdy niewpisany do protokołu zawodnik znajdował się na boisku, muszą być anulowane, natomiast punkty przeciwnika pozostają w mocy. Przeciwnikowi przyznaje się również dodatkowy punkt i kolejną zagrywkę. Jeżeli błąd zostanie zauważony po zakończonym secie, set powinien być przegrany przez zespół mający nieuprawnionego zawodnika. Jeżeli nastąpi to po zakończonym meczu, cały mecz powinien być przegrany przez tę drużynę. /4.1.3, 4.2.2, 5.1.1, 5.2.2, 7.3.5.4, 15.9.2/ Czy powinna zostać dokonana zmiana regulaminowa czy inaczej?

2016-06-25

Zawodnik zespołu A zaatakował piłkę. Przyjmujący zespołu B odbił piłkę tak niefortunnie, że rozgrywający będący pod siatką musiał do niej szybko podbiec. Ratując się, rozgrywający kopnął piłkę tak, że ta odbiła się od siatki, a siatka z kolei dotknęła rozgrywającego. Sędzia odgwizdał dotknięcie siatki. Czy sędzia dobrze zrobił przerywając udaną obronę zespołu B?

2016-01-02

Witam. Czy 2016 roku odbędzie się kurs na sędziego w piłce siatkowej ? Pozdrawiam

2015-06-21

Zawodnik będący na zagrywce kozłując piłkę przed zagrywką uderza piłką we własną stopę. Piłka po odbiciu od stopy wpada we własne pole gry. Jak powinien zareagować sędzia?

2013-11-14

Witam! Zespół A dogrywa piłkę w stronę siatki do rozgrywającego jednak dogranie jest tak nieprecyzyjne, że piłka wpada w siatkę i spada w dół w tym momencie zawodnik zespołu B, który był po swojej stronie siatki łapie piłkę zanim ona dotknęła parkietu. W zespole A nie było szansy na uratowanie tej piłki. Moim zdaniem sędzia powinien przyznać punkt zespołowi A jednak nie wiem jaka jest prawidłowa sygnalizacja w tej sytuacji.


pozycji na stronie:
first item  previous item  1 2 3 4 5   next item  last item